Skip to content

Yrittäjän onnea?

huhtikuu 26, 2010

Yrittäjän elämä kiinnostaa monia – ja kun siihen ”pääsee”, elämä yksinkertaistuu monelta osin – eritoten laman aikana: Vapaapäiviä ei ole, sairaslomia ei kuulu olla, taistelu yrityksen olemassaolosta on päivittäistä. Jos kuitenkin iskias, migreeni, vatsatauti tai muu riesa iskee, on vaan kylmästi mentävä pilleripurkille ja töitä jatkettava naama peruslukemalla ja mieluummin hymyhuulin.

Mainosmaailma antaa neuvoa joka vaivaan, pillereitä päänsärkyyn, hainrustoa, kalkkia, voidetta, haudetta, sumutinta ja ties mitä. Oireiden poistoon on ohjetta ja neuvoa. Siksi kiinnostuin siitä, miten voisi ennaltaehkäistä tuskat, kivut, sikaepidemiat ym. ja pysyä mahdollisimman terveenä. Olen haastatellut ravintoihmisiä, lääkäreitä, kauppiaita, jumppareita, sairaanhoitajia, ikiterveitä vanhuksia, kyselin, kuuntelin ja luin. Sain yhtä monta neuvoa kuin oli neuvojaa. Toki tuli järkeviä neuvoja: luomuruokaa, hunajaa, omenaa, omenaviinietikkaa, voita, mustikkaa, käärmesalvaa, joogaa, naruhyppelyä, mietiskelyä ym. ym. Äläkä juo limsaa, älä syö lihaa, älä sitä, älä tätä.

Jo aikanaan Hippokrates, lääketieteen isä, joka eli 460-377 eKr. painotti luonnollisen ruokavalion ja hyvien elämäntapojen merkitystä.

1. Syö järkevästi ja ruuastasi nauttien.

2. Liiku riittävästi ja riemuiten.

3. Nuku tarpeeksi, tasaisesti ja säännöllisesti.

4. Älä stressaa, vaan elä virkistävää työ- ja vapaa-ajan elämää.

Yrittäjä syö, jos ehtii ja mitä sattuu käsillä olemaan.

Liikkuminen on pääasiallisesti autoon ja pois autosta, työpaikalla työpöydän ja työn välillä.

Nukkuminen on katkonaista, kun herää milloin mihinkin yrityksen huoleen.

Mikä vapaa-aika? Ai niin, se, jolloin on huolehdittava kodin siivouksesta.

Silloin yrittäjä jaksaa, kun asiakas kertoo olevansa tyytyväinen ja kiitollinen!

”Tukka hyvin, kaikki hyvin” on hyvä oivallus. Kellään sairaalla ei ole kiiltävää, ryhdikästä hiuspilveä, hiukset heijastavat kehon tilaa. Hiustutkimuksessa on tullut esiin monta pätevää ohjetta, mm. happo-emästasapainon pitää olla oikeassa suhteessa. Eeva-lehdessä oli aikoinaan mielenkiintoinen artikkeli tästä: Ruuan tulee olla 20 % happamuutta ja 80 % emästä aikaansaavaa ravintoa. Siinä mainittiin, että eläinkunnan tuotteet ja viljat saavat aikaan happamuutta. Samoin stressi, pelko ja vihan tunteet. Emäksisyyttä tuottavat hedelmät, marjat ja vihannekset sekä hyvänlaatuiset rasvat (Camelina- ja Udon-öljy). Iloinen mieli, positiivinen elämänasenne poistaa happamuutta, näin muistelen. Yllätys oli myös se, että keitettynä vihannekset happamoivat. Kovat vihannekset pitääkin hieman kypsyttää, mutta pureskeltavaksi, ei mössöksi. 5 minuuttia riittää porkkanalle!

Kun syödään epäsuhtaisesti – kuten useimmat taitavat niin tehdäkin, vapaat happiradikaalit ovat kimpussamme edesauttamassa meille särkyä, räkätautia ym. kipua ja tuskaa. Vastustuskyky on heikko. Varsinkin talvisaikaan saatavista hedelmistä ja vihanneksista ovat suojaravinteet vähentyneet todella runsaasti. Jos syömme päivän ateriasta suhteessa 20 % – 80 %, niin siltikään ei vitamiineja ja hivenaineita riittäisi terveellisen elämän tarpeisiin. Tupakka on äärettömän haitallinen suojaravinteiden kuluttaja. Viiniä saa nauttia ruuan kanssa 1-2 lasia.

Suomessa saatavat vihannekset ja hedelmät ovat torjunta-aineilla suojattu ja säilöntäaineilla tuoreen näköisinä pidetty, suojaravinteiden saanti on riittämätön. Siksi on aivan välttämätöntä vastustuskyvyn ylläpitämiseksi huolehtia, että ympäri vuoden saadaan riittävä määrä vitamiineja, hivenaineita ja flavonoideja. Kotiruokaa vihannes-hedelmä-marja-yhdistelmällä, luomukananmunaa, kalaa 2-4 kertaa viikossa, kohtuullisesti täysjyvätuotteita, riittävästi vettä – siinä lähtökohta.

Kun kotiruokaa valmistetaan, uskotaan, että nyt kaikki on kohdallaan. Mutta paljonko vihanneksissa on jäljellä pitkän kaupassa seisomisen, säilöntä- ja torjunta-aineiden, keittämisen, paistamisen tai mikrouunin jälkeen. Tutkimusten mukaan vain murto-osa!

Täydennystä on saatavilla

Juice Plus-luomuhedelmä- ja vihanneskapselit täydentävät puuttuvat ravinteet. Juice Plussan saat tilaamalla HiusAkatemiasta, ne tulevat kotiisi postissa. Saat neljän kuukauden erän kolme kertaa vuodessa. Niitä otetaan aamulla 2 hedelmäkapselia tyhjään vatsaan runsaan veden kanssa ennen aamupalaa ja 2 vihanneskapselia ennen päivän pääateriaa. Näillä täydennät turvallisesti ja luonnonmukaisesti päivän vitamiinitarpeen.

Jos sinulla ei ole enää pakasteessa marjoja, voit tilata tai käydä ostamassa kuivattujen marjojen sekoituksen HiusAkatemiasta tai jäsenliikkeistä (mustikka-lakka-mustaherukka). Niitä voit ottaa 1-1,5 tl puuroon, viiliin tai Yosaan sekoitettuna.

Positiivisia kokemuksia on näistä pitkä lista, joten olen todella iloinen, että voin kertoa tällaisia uutisia. Eräs lääkäri kertoi, että nyt hänen vastaanotolleen tulevan potilaan kanssa käydään aina ensin läpi ruokatavat, ennen kuin ryhdytään selvittämään vastaanotolle tulemisen syytä. Aiemmin hän oli tehnyt ensin diagnoosin, sitten määrännyt lääkityksen. Nykyisin hän määrää jokaiselle potilaalleen Juice Plussan ja marjasekoituksen ravinnon täydentäjäksi. Sitten vasta katsotaan, onko lääkinnällistä tarvetta.

Nyt kuulemma Ranskan ja Saksan olympiajoukkue napsii Juice Plussaa. Ei siis ole turha juttu. Yrittäjänkin elämä on raskasta ja stressaavaa, että tällainen terveen talonpoikaisjärjen ravintopolitiikka on todella helppo hyväksyä. Olen kokeillut ja hyväksi havainnut. Seitsemän vuotta olen syönyt niitä säännöllisesti, flunssakierre on päättynyt, olo on energinen, jaksan iloita jokaisesta asiakkaasta ja nauttia työstä. Ja on ihanaa, kun entinen väsymys on tiessään

Mainokset
No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: