Skip to content

Talonpoikaisjärki

tammikuu 17, 2011

Minua kummastuttaa ”tieteelliset tutkimukset” ja niiden ristiriitaiset tulokset. Eilisen päivän totuus on tämän päivän vale ja päinvastoin.

Mihin sitten voi luottaa? Talonpoikaisjärki ei aina ole hassumpi valinta.

Osteoporoosi – Suomen kansan vitsaus.

Nuoruuden ystäväni sairastaa nyt osteoporoosia. Hänen hiuksensa ovat jo monia vuosia sitten alkaneet ohentua, haurastua ja vähentyä. Hiusten haurastuminen voi olla mm. merkki tulevasta osteoporoosista. Eihän osteoporoosi ”iske”, se tulee hiipien!

Hän on ikänsä käyttänyt säännöllisesti ja runsaasti maitotuotteita.

Nyt hoito-ohjeet ovat:

  • Osteoporoosilääkitys, 1 tabletti kerran viikossa.
  • Kalsium- D-vitamiinivalmiste kaksi kertaa päivässä.
  • Runsaasti maitotuotteita.

Siinäpä outo ohje! Kalsiumia saadaan kaikesta, mitä sitä enää lisäämään:

Miksei D-vitamiini ilman kalsiumia ja miksi ei hänen D-vitamiinitasoaan ole verikokeella tutkittu?!

Pois maitotuotteet ja kalsiumlisät, lisää D-vitamiinia ja K2-vitamiini, jonka tiedetään sitovan kalsiumia ja lisäksi magnesiumia.

Talonpoikaisjärki käteen!

Ystäväni ei ole koskaan aikaisemmin syönyt minkäänlaista D-vitamiinivalmistetta, eikä magnesiumia, K2-vitamiinista puhumattakaan. Hän on syönyt maitotuotteiden lisäksi paljon kalaa, lihaa, kanaa, vihanneksia monenlaisia, marjoja paljon – eli peruskotiruokaa terveellisistä aineosista. Vieläpä omasta vihannekset kasvimaasta, marjat metsästä, kalat järvestä, kananmunat omista kanoista, joita ei teollisella sapuskalla ole syötetty.

Varmasti ystäväni saama kalsiummäärä on ollut riittävä. Vain kalsiumin imeytymiselle tärkeät ravintolisät ovat puuttuneet. Niitä ei Suomen aurinko ja maaperä tuota riittävästi.

Liikunta on paras osteoporoosin ehkäisijä edellä mainittujen ohella. Ystäväni onkin ollut oikea teholiikkuja!

Mitä opimme tästä!

Maidon kalsium luuston vahvistamiseen on jatkuva väittämä, joka ei perustu mihinkään.

Miksi ystävälläni on osteoporoosi, kuten tuhansilla suomalaisilla maidon käyttäjillä. Eikö tämä maitopropaganda voisi jo loppua! Käytä maitotuotteita, jos ne eivät aiheuta mitään haittaa esimerkiksi vatsalle tai hiuksille, mutta kohtuus kaikessa – ihan totta!

Toinen esimerkki ”sairauden ehkäisystä”.

Paksusuolen syöpää sairastavaa tuttavaani lääkäri neuvoi tästä eteenpäin syömään ruisleipää ko. syövän ehkäisyyn. Tyrmistyksestä toivuttuaan hän sanoi lääkärille: ”Olen koko ikäni syönyt ruisleipää”.

Nyt en missään nimessä väitä, että ruisleipä aiheuttaa paksusuolen syöpää, vaan tässä tapauksessa talonpoikaisjärki sanoo, ettei ruisleivällä syöpää ehkäistä – jotain muuta siinä on takana.

Kotikonstit terveyteen

Terveyden ylläpidossa monipuolinen kotiruoka sekä hyvät kasviöljyt, kuten mm. Camelina-, Udon-öljy ovat parhaita, kunhan et paista niillä, vaan lisäilet ruokiisi ja salaatteihin. Paista voilla.

Ruokalisänä Juice Plus on erinomainen – ei ole ravintolisä, vaan RUOKAA! Sisältävät luomuhedelmiä ja – vihanneksia.

Ravintolisänä D-vitamiini ehdottomasti, magnesium, jos ei ole munuaisvaivoja ja hyvänä kasviantioksidanttina Pycnogenol.

Ihon hyvinvointia lisäävät hyaluronihappoa sisältävä Vivania ja ubikinoni (esim. Ubigold tai Ubicaps) sekä viikottaisena tehonaamiona ihon vanhenemisen hidastamiseen turvenaamio.

Hiuksia vahvistaa Evonia, jossa on jo 10 µg D-vitamiinia.

Yksilöllisiä muita ravintolisiä voidaan tarvita, mutta tuossa on ainakin perusohjeita. Sairauksien kanssa kamppailevien kannattaa tarkistuttaa ravintolisäohjeet ravintoammattilaisilta.

Tänä päivänä ei enää pärjatä pelkällä ruualla, vaan tarvitaan lisiä. Näin se vaan on. Ei enää eletä puhtaan ilman, puhdistamattoman veden ja luonnollisen ravinnon aikaa. Tehoviljely, keinolannoitteet, torjunta-, säilöntä- ja lisäaineet ovat vieneet ruuastamme ravintoarvot liian alhaisiksi.

Myös liiku ulkona hapekkaassa ilmassa, nuku hyvin ja nauti elämästä!

Mainokset
2 kommenttia leave one →
  1. -A- permalink
    helmikuu 1, 2015 6:00 am

    Käsittämätöntä paskaa koko mouhoamisesi, uskotko itsekään mitä suollat?? Kalsiumia harva lopulta saa tarpeeksi, joten älä leiki lääkäriä, kun et mistään mitään tiedä!

    • huhtikuu 15, 2015 7:53 pm

      Kiitos viestistäsi. Mielipiteitä saa olla jokaisella. Eihän lääkäri ole ravintoasiantuntija. jos kalsiumia puuttuu, ei se todellakaan johdu siitä, ettei kalsiumia saisi riittävästi ruuasta. Tietenkin riippuu, mitä syö. En uskokaan, että pitsoilla, ranskalaisilla ja hampurilaisilla kalsiumin tai minkä muunkaan ravinteen tarve täyttyy. Kuitenkin kalsium sitoutuu, mikäli käytetään riittävästi D-vitamiinia ja magnesiumia. Lisäksi K2-vitamiini imeyttää kalsiumia, ja näin estää osteoporoosia. uskon todella niihin tutkimustuloksiin, joita olen lukenut, sekä lukuisiin käytännön verkokeiden tuloksiin, joita minulla on ollut tilaisuus nähdä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: